Montáž sportovního variátoru Malossi Multivar. Skútr znatelně ožil a nárust výkonu na zadním kole při 100km/h je o 20%. Tento variátor pasuje také na modely Forza 350, SH 350. Více v následujícím videu:
Variátor můžete objednat zde:
Graf výkonu z motorové brzdy:

Postup montáže:
Sundejte kryt variátoru. Při povolování si poznačte pozice šroubů nebo si je napíchejte do kartonu.

Povolte a sundejte zadní řemenici i variátor.

Povolte zadní řemenici. Nezapomeňte si ji při povolení přišlápnout nohou, ať vám nevystřelí pod tlakem pružiny.

Vyfoukejte prach stlačeným vzduchem a opláchněte čističem brzd. Stejně tak vyčistíte i zadní řemenice, spojku a zvon a kryt z vnitřní strany.

Namažte jehličkové ložisko zadní řemenice vazelínou. Prodloužité tak jeho životnost

Vnitřní část variátoru a také zápich na čepu vymažte přiloženou vazelínou.

Opatrně pomocí plastového přípravku nasuňte středový čep do gufer. Poté otřete vytlačenou vazelínu a odmastěte čističem brzd.

Naskládejte válečky (nejsou směrové takže kteroukoliv stranou) a přiklopte přítlačným talířkem s vodítky.

Nasaďte variátor na hřídel a vložte na volno řemen.

Dotáhněte šroub na variátoru. POZOR! Nezapomeňte jej předtím zakápnout lepidlem LOCTITE na závity.

Do zadních řemenic vložte kontrastní pružinu a originální plastové podložky. Poté dotáhněte velkou matku která drží spojku.

Do zadních řemenic vsuňte řemen a nasaďte ja na hřídel.

Dotáhněte zadní matku a váleček, který se vsunuje do krytu namažte tenkou vrstvou vazelíny.

Nasaďte kryt variátoru a dotáhněte. Pozor na délky šroubů! Pokud použijete nesprávnou délku šroubů můžete poškodit závity v krytu. Jde to poznat jednoduše - nasaďte na volno do díry, všechny musí vyčnívat stejně, pokud je jeden utopený a druhý moc vylezlý, příjdou prohodit.

Zkontrolujte a případně vyměňte filtr variátoru.

Dotáhněte plastový kryt filtru variátoru, dejte plastové záslepky a máte hotovo!
